Servantes Integrált Vállalatirányítási Rendszer - ERP

Bevezetési folyamat

A Servantes ERP bevezetési folyamata

A Servantes ERP-vel nem csak egy szoftver, hanem megoldások kerülnek bevezetésre. Elsődleges fontosságú az, hogy teljesüljenek a felhasználó azon elképzelései, amelyek miatt Servantes vállalatirányítási szoftvert vezet be. Bármilyen szempontok vezették is el a cég vezetőit a Servanteshez, azokat kisebb vagy nagyobb mértékben megelőzte valamilyen hiányérzet vagy elégedetlenség az akkori helyzettel. Ezek azok a problémák, amelyekre a Servantes megoldást fog adni a bevezetés végére.

A bevezetési folyamat így részben a már jóval a telepítés és oktatás előtt megkezdődik azzal, hogy a Servantes tanácsadók felmérik a cég korábbi ez irányú esetleg fennálló nehézségeit, a felhasználók (vezetők és beosztottak) tényleges igényeit, illetve a felhasználók helyét a cég struktúrájában.

Az általánosan bevezetésnek nevezett folyamat többi lépése csak ezután következik: bevezetési terv elkészítése, telepítés, oktatás, felhasználói gyakorlatok, konzultációk, korábbi adatok migrációja (importja), éles indulás.

Felmérés

Ennek keretében közösen feltérképezzük, hogy mely felhasználók milyen funkciókat és hol működtetnek a szoftverben, s ez hogyan illeszkedik egymás folyamataihoz és a munkakörökhöz. A felmérés adatait vagy a felhasználók vagy a cég informatikai vezetője szolgáltatja. A felhasználókat ekkor kérdezik meg az esetleges egyedi igényeikről is. A felmérés eredménye a bevezetési terv, mely alapján a két együttműködő cég bevezetési naplót vezet majd a sikeres bevezetés érdekében. A felmérés másik eredménye lehet egyedi elképzelések pontos meghatározása (specifikáció).

Bevezetési terv

A bevezetési tervben felsorolunk minden szükséges körülményt, résztvevőt és legfőképpen lépést, ami a Servantes szakértők segítségével eljuttatja a céget és munkatársait oda, hogy a szoftvert önállóan, eredményesen és saját maguk valamint vezetőik elégedettségére használják.

Telepítés

A Servantes technikai szakértői lehetőleg megrendelő rendszergazdája jelenlétében telepíti a szerverre és a terminálokra a szoftver valamennyi olyan modulját, mely a cégnél használatban lesz. Szükség esetén ezt megelőzheti az, hogy a megrendelő beszerzi a szükséges hardvert, amiben a Servantes tanácsadók szívesen nyújtanak segítséget.
A telepítés során – amennyiben megrendelőnél van rendszergazda – a rendszergazda is elsajátítja a telepítés lépéseit, hogy később önállóan is reprodukálni tudja a telepítést, illetve újabb terminálokra telepíthesse a szoftvert új felhasználók számára.
A telepítés eredménye az, hogy a tervezett mennyiségben és tartalommal létre van(nak) hozva adatbázis(ok) és a szoftverek futnak a bevezetési tervben meghatározott felhasználók számítógépén. Telepítve van továbbá egy olyan adatbázis, amelyben a felhasználók úgy gyakorolhatnak majd, hogy az nem érinti éles adataikat.

Oktatás

Az oktatás során a cég munkatársai megismerkednek a szoftver funkcióival és megtanulják használni a rendszer rájuk vonatkozó részeit. Ezeket tesztadatbázisban úgy gyakorolják, mintha éles adatok volnának.
Megrendelő eldöntheti, hogy dolgozói az oktatás befejezése végén vizsgát tesznek-e vagy sem.

Felhasználói gyakorlatok és Konzultációk

Szinte minden oktatási nap egy része gyakorlatokat tartalmaz a felhasználó számára. Az oktatással párhuzamosan két oktatási nap között a cég munkatársai önállóan is gyakorolják a szoftver használatát saját valós adataikkal. Felmerülő kérdéseiket a következő oktatási napon tisztázzák.

Migráció

Ritka, hogy valamely cég nem valamilyen régebbi ügyviteli programról tér át a korszerű Servantes vállalati szoftverre, így esetenként felmerül az igény adatok importjára a korábbi szoftverből a Servantesbe. A Servantes rendelkezik egy import struktúrával, ami ilyen esetben is gyorsítja teszi a Servantes „éles” elindulását.
Ha a felhasználó korábbi szoftvere nem képes minden adatot kinyerni a Servantes import modulja számára, akkor a migráció fejlesztési folyamat keretében valósulhat meg. Ezt a munka általában az oktatással párhuzamosan folyik, s mire az befejeződik, akkora az éles indulás számára már rendelkezésre állnak a régi adatok az új szoftverben.

Éles indulás

Az éles indulás része a felhasználó éles adatbázisának kialakítása, a számlarend és egyéb törzsadatok kialakítása. Ezt a munkát a Servantes ERP tanácsadók támogatják, amennyiben azonban ehhez kézi adatfeldolgozás szükséges, azt felhasználó végzi.
Az éles indulás utolsó fázisa az éles adatokkal való működés első és második napja. Az éles indulást Servantes tanácsadók felügyelik. Az éles indulás nem egy elhúzódó folyamat, hanem annak a napja, amikor egy vagy több modul éles adatokkal megkezdi működését. Az éles indulás támogatási napjainak tervezett számát a bevezetési napló tartalmazza, csakúgy, mint a már megvalósultakat.

Tegye fel kérdését ezen az űrlapon!

Feliratkozom szakmai hírlevelükre.

Hozzájárulok, hogy akciókról, előnyös lehetőségekről felvegyék velem a kapcsolatot.