Servantes Integrált Vállalatirányítási Rendszer - ERP

Servantes Környezetgazdálkodás

Környezetgazdálkodási Vállalatirányítási Szoftverrendszer

Van egy régi mondás: "Ami mindenre jó, az semmire sem."

A környezetgazdálkodással, hulladékszállítással foglalkozó cégek java részét olyan vállalati szoftverekkel látták el, melyek általános célú ügyviteli rendszerek - már ahol egyáltalán rendszerről van szó, nem pedig egymástól elszigetelten működő sokszor különböző beszállítóktól beszerzett szoftverdarabokról.
Így ha a hulladékszállítást és kezelést végző cégek számlázására, vállalatirányítására, akár más jelentős vállalati részeire tekintünk, azt tapasztaljuk, hogy valami nem teljes. Az elavult szoftver túl sok megalkuvást vár el a felhasználóktól.
A Parallel Kft. olyan vállalatirányítási szoftverrendszert dolgozzott ki, ami tartalmazza azokat a specialitásokat, melyek a környezetgazdálkodási szolgáltatók tevékenységének több, mint 30%-át jelentik. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Servantes Környezetgazdálkodási Vállalati Rendszer legalább 30% előnyt jelent az ezt használó vállalkozások számára, az általános célú szoftverekhez képest.

Nagy mennyiségű számlázás igen gyorsan - lakosságnak, közületnek

Sok számla készítése nem csak teljesítmény kérdése. A környezetgazdálkodási cégek lakossági ügyfeleik számára olyan számlázást végeznek, melynek figyelembe kell vennie sok-sok olyan szempontot, amely más területeken elő sem fordulnak. Ilyen például a szüneteltetések különféle okból vagy a nyaraló övezetek speciális számlázása, de a társasházak is jó néhány különleges megoldást kívánnak.

Egy olyan szoftvert, amelyik 100%-ban meg oldja az ilyen cégek számlázásai feladatait. A Servantes Vállalatirányítási Szoftverrendszer a bekötések és szerződések, edények, járatok nyilvántartásával kezdődik és végül a szoftver kezelője akár azt is tudhatja, hogy az ügyféltől percre pontosan mikor szállították el a hulladékot. Időgép szerűen nyilvántartja az ügyfél adatainak változásait, hogy vita esetén bármi visszakereshető legyen, valamint olyan ügyfélszolgálati megoldásokkal rendelkezik, hogy kezelője könnyedén meg tudja válaszolni a bejövő telefonokat, ahelyett, hogy hosszas vitákba bocsátkozna.

Hulladékszállítás, fuvarok

A környezetgazdálkodási cégek egyik legösszetettebb feladata a hulladékszállítás, ami jó esetben magában foglalja a járatok vagy fuvarok nyilvántartását, gazdaságosságának optimalizálását. Nem egyszerű dolog a műszaki eszközök és dolgozók egymáshoz rendelése, a géppark kihasználtságának mérése, a munkatársak teljesítményének és bérezésének precíz megoldása. Ami a személyi oldalt illeti ott vannak még a beosztások, ügyeletek, távolmaradások, valamint túlórák, pótlékok és más teljesítmények mérésének feladatai. A Servantes ERP magában foglalja a gépjárműpark nyilvántartását, a menetlevelek kezelését és a szállítás munkaügyi vonatkozásait.

Kontrolling

Kontrolling szempontjából a gépeket nem elég műszakilag kezelni, mivel azok költséghely, üzemanyag- és téli korrekciók, gépjármű csoportok szerinti adatai is fontosak a szolgáltatás gazdaságossá tételéhez. Ha a szállítás területéről megfelelő részletezettségű adatot juttatunk a számviteli modulokba (Főkönyv, Pénzügy, Vezetői információk), akkor minden adott ahhoz, hogy optimalizáljuk az üzemanyag kihasználtságát gépkocsinként vagy járatok szerint. Ha Ön is szeretné, hogy műszaki munkatársai kiváló munkája a legnagyobb gazdaságossággal is társuljon, akkor szüksége lehet arra a bőséges lekérdezési lehetőségre, melyekkel tetszőleges időszakra lekérve a tervezés és gazdálkodás inkább élvezet, mint kötelező feladat.

Likviditás, kintlévőség

A környezetgazdálkodással, hulladékszállítással foglalkozó cégek gazdálkodásának egyik fő nehézsége a kintlévőségek kezelése, pedig a kintlévőséget könnyű lecsökkenteni. Azokból a kisebb-nagyobb értékű vevő számlákból, melyeket nem egyenlítenek ki, nagyon nagy darabszám és ehhez tartozó nagy forint összeg gyűlhet fel. A ki nem fizetett számlák kezelésére fordított túl nagy idő fontos energiát vesz el a cég dolgozóitól, amit hasznosabban is eltölthetnének. A nagy kintlévőség ráadásul veszélyezteti a cég likviditását.
Mik azok az eszközök és tevékenységek, amikkel csökkenthető a kintlévőség mennyisége és mértéke?

  • Postai kiegyenlítések gyors elektronikus fogadása
  • Banki kiegyenlítések gyors elektronikus fogadása
  • Pénzügyi helyzet előrejelzése
  • Korrekt és visszakereshető felszólító levelek
  • Ügyfélszolgálati szoftver napi frissességű műszaki és pénzügyi adatokkal
  • A vevő számára könnyen érthető számlák
  • Ügyfelenkénti részletességű betekintés a pénzügyi mozgásokba
  • Mért és más adatok precíz nyilvántartása, s ehhez "időgép", mellyel korábbi állapotok megtekinthetők.

Vezetői információk a számvitelen túl

A számvitel mára már inkább az adóhatóság (NAV) kiszolgálására való, míg pár száz évvel ezelőtti kialakulásakor még a cég gazdálkodását segítette.
Ma sem mondhatunk le arról, hogy a NAV számára precíz, valósághű és könnyen értelmezhető kimutatások 100%-ban a törvényi és jogszabályi elvárásoknak megfelelően készüljenek el. Ez el is várható egy integrált vállalatirányítási rendszertől.
Amivel a Servantes ERP rendszer ennél több tud lenni, az a vezetői információs listák és grafikonok, valamint a tervezést és kontrollingot, tervezést és utókalkulációt támogató olyan információk, melyek valóban a hatékonyabb és nyereségesebb üzletmenet felé segítik a menedzsmentet.

Tegye fel kérdését ezen az űrlapon!

Feliratkozom szakmai hírlevelükre.

Hozzájárulok, hogy akciókról, előnyös lehetőségekről felvegyék velem a kapcsolatot.