Servantes Számlázó- Online Számla küldés a NAV-hoz

Rövid áttekintés arról, hogyan teljesíti a Servantes Számlázó program a NAV online számlabeküldési elvárásokat.

Egyszerű, könnyen kezelhető felület, gyors megoldások – többek közt ezt nyújtja a Servantes Számlázó.

Szabály, aminek meg kell felelni

 

Ahogy a 2018. évi 77. számú Magyar Közlönyben kihirdetésre került a 2/2018 (VI.1.) PM rendeletben, 2018.07.01-jétől a számlázó szoftvereknek képesnek kell lenniük arra, hogy adott (100.000 Ft) áfa összeget elérő számla kiállításakor azonnal beküldésre kerüljön a számla tartalma a NAV rendszerébe.

Servantes funkciók, melyek az Ön segítségére vannak:

Gyors összekötés a NAV online rendszerével egy lépésben

A technikai felhasználó adatait megadjuk a Servantesben, amely adatokat a NAV Online Számla felületén történő regisztráció során kapunk meg. Így azok a számlák, amelyeket a jogszabályi előírások kötelezővé tesznek automatikusan beküldésre kerülnek.

Az online számla adatszolgáltatás teljesítettnek tekinthető, ha a NAV visszajelezte, hogy sikeresen befejezett a számlabeküldés.

Válaszlekérdezés automatizálva

Egy funkció arra az esetre, ha az történik, hogy a számla beküldése megtörtént, de még nem jött meg a válasz a NAV-tól akár órák óta, vagy egy számla beküldése technikai okok miatt nem történt meg.

Ezzel a funkcióval nem kell feltétlenül ülni a gép előtt, vagy a felhasználónak kézzel megnyomni 5 percenként a Csoportos beküldés / Válasz lekérdezés gombot.

A munkanap végén, vagy péntek délután még mindig az a helyzet áll fenn, hogy nem minden számlára érkezett vissza válasz a NAV-tól, akkor az időzítő funkció automatikusan 5 percenként meg fogja kísérelni a számlák beküldését, illetve a válaszok lekérdezését, s ezt a tényt minden érintett számlánál naplózni fogja a program.

A gazdasági esemény szemlélet

Az Adóhatóság előírásai szerint a gazdasági esemény szemlélet alapján kell a számlákat beküldeni. Ez azt jelenti, hogy még ha sztornózunk is, vagy módosítunk számlákat, a számlák láncolatában mindig ki kell derülnie, hogy mi volt az első, kiinduló számla egy esemény során. Ezért hoztunk létre a számlázási képernyőn egy mezőt, amelynek neve: Kiinduló számla.

Erre a gombra kattintva megjelennek a partner részére kiállított korábbi számlák, így ki tudjuk választani a megfelelőt, amivel az adott gazdasági esemény elindult.

­

Ha technikai akadályok állnak elő

Ha olyan technikai akadály állna elő (a számítógép tönkremegy, nem működik az internet vagy egyéb technikai probléma adódik), ami napokig megakadályozza a számlák online beküldését, akkor kézi adatszolgáltatást kell teljesíteni a NAV online felületén.

Ebben az esetben – amikor már a technikai akadály elhárul, hogy nehogy a szoftverből is beküldésre kerüljön a számla még egyszer – meg kell nyomni az adott számlán állva „A számla kézi adatszolgáltatással lett teljesítve” gombot. Ezzel a módszerrel megjelöljük, hogy azt a számlát már nem kell beküldeni, mert megtörtént róla a kézi adatszolgáltatás és a programban nincs vele több teendőnk.

Adószámellenőrzés

Segítségünkre szolgál az adószám ellenőrzés gomb, aminek megnyomásával a szoftver felkapcsolódik a NAV szerverére és lekérdezi az adószám érvényességét, illetve azt, hogy az mely vállalkozásé. Ha ez jól működik, akkor az online számlabeküldés is működni fog.

Legyen egy hatékony Készlet-Számlázó szoftvere!

Ide kattints

Készletgazdálkodás és számlázás a Servantes E.R.P. Vállalatirányítási Szoftverrendszerben