
Ezt tedd, hogy ne legyen magas!
Kintlévőség
Kintlévőség
Avagy miért fontos év közben is a folyószámla egyeztetés?
Így év elején kezdünk ráhangolódni a 2021-es év zárására. Sokszor előfordul, hogy alábecsüljük a zárási folyamatot és több időt vesz el tőlünk, mint amennyivel kalkuláltunk. Ezért tanácsoljuk, hogy már év közben is egyeztessünk, ellenőrizzünk. Kulcsfontosságú kérdés a partneri folyószámla egyeztetés, hiszen legyen az egy túlfizetés vagy egy részteljesítés, úgy azokat rendezni, rendeztetni kell.
Avagy miért fontos év közben is a folyószámla egyeztetés?
Így év elején kezdünk ráhangolódni a 2021-es év zárására. Sokszor előfordul, hogy alábecsüljük a zárási folyamatot és több időt vesz el tőlünk, mint amennyivel kalkuláltunk. Ezért tanácsoljuk, hogy már év közben is egyeztessünk, ellenőrizzünk. Kulcsfontosságú kérdés a partneri folyószámla egyeztetés, hiszen legyen az egy túlfizetés vagy egy részteljesítés, úgy azokat rendezni, rendeztetni kell.
De mit is mutathatnak a vevői, illetve a szállítói folyószámla egyenlegek?
Jól tudjuk, hogy a vevői, illetve a szállítói folyószámla egyenlegek kétfélék lehetnek. Főkönyvi szempontból ha az egyenleg nulla, akkor minden számla maradéktalanul ki van fizetve. Ha az egyenleg nem nulla, akkor lehet szó részteljesítésről, vagy még le nem járt kintlévőségről, esetleg ki nem fizetett, lejárt számlákról is, de akár túlfizetésről is.

De mit is mutathatnak a vevői, illetve a szállítói folyószámla egyenlegek?
Jól tudjuk, hogy a vevői, illetve a szállítói folyószámla egyenlegek kétfélék lehetnek. Főkönyvi szempontból ha az egyenleg nulla, akkor minden számla maradéktalanul ki van fizetve. Ha az egyenleg nem nulla, akkor lehet szó részteljesítésről, vagy még le nem járt kintlévőségről, esetleg ki nem fizetett, lejárt számlákról is, de akár túlfizetésről is.


Hogyan tudjuk a vevői, szállítói egyenlegeket hatékonyan ellenőrizni?
Amennyiben év közben csak főkönyvi kivonatot kérünk le, így összesített vevői, illetve szállítói egyenlegünk mutathat megfelelő tartozik, illetve követel egyenleget akár amellett is, hogy részleteiben az egyenleg bizony nem rendezett. Például egyes vevőknek követel egyenlege van, vagy esetleg egyes szállítóknak tartozik egyenlege van. De ugyanez a helyzet akkor, ha nem analitikus pénzügyi nyomtatványokból dolgozunk, hanem akár csak főkönyvi kartonokból, vagy épp nem egy megfelelően analitikus pénzügyi nyomtatványból. Viszont egy jól felépített, részletezett vevői, illetve szállítói kimutatásban akár a túlfizetéseket is meg tudjuk állapítani.
Nagy segítségünkre lehet egy igazán testre szabható, számos szűrési feltételt biztosító program, mely áttekinthető nyomtatványaival rögtön megadja a szükséges pénzügyi információkat ahhoz, hogy kintlévőségeinket hatékonyan csökkentsük. A Servantes Vállalatirányítási Szoftverrendszer számos előnyt segítséget, támogatást nyújt egy pénzügyi munkatársnak, ahol akár egyedi igényeinkre szabva tudunk különféle pénzügyi listákat, analitikákat és összevont nyomtatványokat lekérni, mely megkönnyíti a hatékony és pontos, precíz munkát. Részteljesítéshez már muszáj vagyunk tételes számlalistát lekérni, a lejárt tartozásokat vizsgálva pedig egy kintlévőséget gyűjtő listát. A Servantes egy gyors, pontos és megbízható szoftverrendszer, amely képes például a kintlévőség lekérdezéseket is olyan mélységben alábontani, amennyire az csak szükséges lehet.
Hogyan tudjuk a vevői, szállítói egyenlegeket hatékonyan ellenőrizni?
Amennyiben év közben csak főkönyvi kivonatot kérünk le, így összesített vevői, illetve szállítói egyenlegünk mutathat megfelelő tartozik, illetve követel egyenleget akár amellett is, hogy részleteiben az egyenleg bizony nem rendezett. Például egyes vevőknek követel egyenlege van, vagy esetleg egyes szállítóknak tartozik egyenlege van. De ugyanez a helyzet akkor, ha nem analitikus pénzügyi nyomtatványokból dolgozunk, hanem akár csak főkönyvi kartonokból, vagy épp nem egy megfelelően analitikus pénzügyi nyomtatványból. Viszont egy jól felépített, részletezett vevői, illetve szállítói kimutatásban akár a túlfizetéseket is meg tudjuk állapítani.
Nagy segítségünkre lehet egy igazán testre szabható, számos szűrési feltételt biztosító program, mely áttekinthető nyomtatványaival rögtön megadja a szükséges pénzügyi információkat ahhoz, hogy kintlévőségeinket hatékonyan csökkentsük. A Servantes Vállalatirányítási Szoftverrendszer számos előnyt segítséget, támogatást nyújt egy pénzügyi munkatársnak, ahol akár egyedi igényeinkre szabva tudunk különféle pénzügyi listákat, analitikákat és összevont nyomtatványokat lekérni, mely megkönnyíti a hatékony és pontos, precíz munkát. Részteljesítéshez már muszáj vagyunk tételes számlalistát lekérni, a lejárt tartozásokat vizsgálva pedig egy kintlévőséget gyűjtő listát. A Servantes egy gyors, pontos és megbízható szoftverrendszer, amely képes például a kintlévőség lekérdezéseket is olyan mélységben alábontani, amennyire az csak szükséges lehet.

Servantes
Olyan pénzügyi listákat találhatunk benne, mint például
és még sorolhatnánk
Servantes
Olyan pénzügyi listákat találhatunk benne, mint például
és még sorolhatnánk
De mi is a teendő amennyiben eltérést tapasztalunk?
Tudjuk jól, hogy eltérés lehet egy részteljesítés, egy túlfizetés, vagy esetleg egy lejárt számlatartozás. A partnerünkről a legjobbat feltételezve azt gondolhatjuk, hogy valamely nyilvántartási hiba léphetett fel. Például:
Részteljesítés esetén más összeggel került a számla rögzítésre
Túlfizetés esetén esetleg kétszer került átutalásra az adott számla
Lejárt számlatartozás esetén, akár elkeveredhetett a számla.

Bármilyen jellegű eltérést is tapasztalunk, úgy azt célszerű mihamarabb partnerünk felé is jelezni. A Servantes-nél lehetőség van a klasszikus, átlátható, szépen felépített egyenlegközlő levelek kiküldésére is, amely még napjainkban is hasznos lehet, főleg ha eltérést tapasztalunk, vagy „csak” amiatt is, hogyha meg szeretnénk győződni például arról, hogy partnerünk összes számlája beérkezett-e hozzánk, könyvelőkhöz.
De mi is a teendő amennyiben eltérést tapasztalunk?
Tudjuk jól, hogy eltérés lehet egy részteljesítés, egy túlfizetés, vagy esetleg egy lejárt számlatartozás. A partnerünkről a legjobbat feltételezve azt gondolhatjuk, hogy valamely nyilvántartási hiba léphetett fel. Például:
Részteljesítés esetén más összeggel került a számla rögzítésre,
Túlfizetés esetén esetleg kétszer került átutalásra az adott számla
Lejárt számlatartozás esetén, akár elkeveredhetett a számla.
Bármilyen jellegű eltérést is tapasztalunk, úgy azt célszerű mihamarabb partnerünk felé is jelezni. A Servantes-nél lehetőség van a klasszikus, átlátható, szépen felépített egyenlegközlő levelek kiküldésére is, amely még napjainkban is hasznos lehet, főleg ha eltérést tapasztalunk, vagy „csak” amiatt is, hogyha meg szeretnénk győződni például arról, hogy partnerünk összes számlája beérkezett-e hozzánk, könyvelőkhöz.

Na de nézzük azt az esetet, amikor jelentősebb kintlévőségünk van!
Abban az esetben mikor a vevői követelésünknek bizonyos százalékát kintlévőségek alkotják, úgy veszélybe kerülhet vállalkozásunk működése, fennmaradása is. Mindenképpen mihamarabb foglalkozni kell ezekkel a tartozásokkal. Ilyen esetben az lenne a legjobb megoldás, ha lenne olyan munkatársunk, akinek lenne arra kapacitása, hogy kezében tartaná ezeket az ügyeket folyamatosan vagy időszakosan (heti-havi rendszerességgel), attól függően, hogy mekkora mennyiségről van szó és milyen az ügyfeleink pénzügyi fegyelme.
Itt a kapacitás szokott a legnehezebben megoldódni, hiszen a mai feszített munkatempóban a napi rutinfeladatok mellett nagy kihívást jelent egy-egy plusz feladat. Azonban egy sok automatizmussal ellátott program, mint például a Servantes, mindösszesen pár gombnyomással generálni tud olyan listákat, amelyekből már könnyen és átláthatóan tudunk tovább dolgozni és kevés időbefektetéssel kézben tudjuk tartani pénzügyeinket, kintlévőségeinket.
Milyen lehetőségeink vannak kintlévőségeink rendeztetésére?
Első körben érdemes telefonhívást kezdeményezni, emellett pedig egy e-mailt kiküldeni. Ez a kezdeti legbarátságosabb mód arra, hogy felhívjuk ügyfelünk figyelmét, hogy elmaradása van és annak rendezésére ösztökéljük. Ezt már csak azért is érdemes első lépésként megtenni, mert ahogy korábban is írtuk, lehet, hogy csak egy számla elkallódott, vagy el lett nézve és más összeg lett utalva, mint amiről a számla szólt.
Következő lépésként először e-mailben, majd tértivevényes megoldással kiküldhető egy fizetési felszólítás, majd egy utolsó fizetési felszólítás. Még mielőtt ügyvédhez kerülne az ügy, érdemes részletfizetési ütemezést is kezdeményezni, melyhez szintén segítséget nyújt a Servantes szoftverrendszer.
Nem utolsó szempont azt sem átgondolni, hogy nem-e érdemes kintlévőség-kezelő céggel felvenni a kapcsolatot, akik közül többen már sikerdíjjal dolgoznak.
Fontos, hogy minden folyamatot adminisztráljunk le alaposan. Ez nagyon fontos. Nekünk is segítség, ha vissza szeretnénk keresni, hogy vajon az adott céggel, adott számlával foglalkoztunk-e, megpróbáltuk-e behajtani a követelésünket. A Servantes természetesen ehhez is segítséget nyújt.
Na de nézzük azt az esetet, amikor jelentősebb kintlévőségünk van!
Abban az esetben mikor a vevői követelésünknek bizonyos százalékát kintlévőségek alkotják, úgy veszélybe kerülhet vállalkozásunk működése, fennmaradása is. Mindenképpen mihamarabb foglalkozni kell ezekkel a tartozásokkal. Ilyen esetben az lenne a legjobb megoldás, ha lenne olyan munkatársunk, akinek lenne arra kapacitása, hogy kezében tartaná ezeket az ügyeket folyamatosan vagy időszakosan (heti-havi rendszerességgel), attól függően, hogy mekkora mennyiségről van szó és milyen az ügyfeleink pénzügyi fegyelme.
Itt a kapacitás szokott a legnehezebben megoldódni, hiszen a mai feszített munkatempóban a napi rutinfeladatok mellett nagy kihívást jelent egy-egy plusz feladat. Azonban egy sok automatizmussal ellátott program, mint például a Servantes, mindösszesen pár gombnyomással generálni tud olyan listákat, amelyekből már könnyen és átláthatóan tudunk tovább dolgozni és kevés időbefektetéssel kézben tudjuk tartani pénzügyeinket, kintlévőségeinket.
Milyen lehetőségeink vannak kintlévőségeink rendeztetésére?
Első körben érdemes telefonhívást kezdeményezni, emellett pedig egy e-mailt kiküldeni. Ez a kezdeti legbarátságosabb mód arra, hogy felhívjuk ügyfelünk figyelmét, hogy elmaradása van és annak rendezésére ösztökéljük. Ezt már csak azért is érdemes első lépésként megtenni, mert ahogy korábban is írtuk, lehet, hogy csak egy számla elkallódott, vagy el lett nézve és más összeg lett utalva, mint amiről a számla szólt.
Következő lépésként először e-mailben, majd tértivevényes megoldással kiküldhető egy fizetési felszólítás, majd egy utolsó fizetési felszólítás. Még mielőtt ügyvédhez kerülne az ügy, érdemes részletfizetési ütemezést is kezdeményezni, melyhez szintén segítséget nyújt a Servantes szoftverrendszer.
Nem utolsó szempont azt sem átgondolni, hogy nem-e érdemes kintlévőség-kezelő céggel felvenni a kapcsolatot, akik közül többen már sikerdíjjal dolgoznak.
Fontos, hogy minden folyamatot adminisztráljunk le alaposan. Ez nagyon fontos. Nekünk is segítség, ha vissza szeretnénk keresni, hogy vajon az adott céggel, adott számlával foglalkoztunk-e, megpróbáltuk-e behajtani a követelésünket. A Servantes természetesen ehhez is segítséget nyújt.
Ismerje meg a Servantes Pénzügy előnyeit és szakértő csapatunk barátságos támogatását!
Ismerje meg a Servantes Pénzügy előnyeit és szakértő csapatunk barátságos támogatását!
Kérje díjmentes bemutatónkat,
ahol minden kérdésére választ kaphat.