Készletleltározás - Mitől lehet pofonegyszerű?

Mitől lehet pofonegyszerű?

Készletleltározás

Készletleltározás

Túl az év végi készletleltározáson többünknek már a háta közepére sem hiányzik a következő, pedig előfordulhatnak ugye akár év közbeni leltározások is. Mindig tanul az ember, így a legutolsó alkalom után is biztosan vannak olyan folyamatok, amikre azt mondjuk, hogy legközelebb biztosan máshogyan, egyszerűbben fogjuk csinálni.

osszeszereles-uzemeknek-szoftver_szoftver

Most nézzük meg először, hogy

Mikor is kötelező a leltározás?

A mérleg fordulónapjával, jellemzően december 31-ei nappal kötelező elvégezni többek között a készletleltározást is. Persze nem kizárt az sem, hogy van olyan vállalkozás, ahol negyedévente, vagy félévente történik ez meg, vagy esetleg folyamatosan.

Most nézzük meg először, hogy

Mikor is kötelező a leltározás?

A mérleg fordulónapjával, jellemzően december 31-ei nappal kötelező elvégezni többek között a készletleltározást is. Persze nem kizárt az sem, hogy van olyan vállalkozás, ahol negyedévente, vagy félévente történik ez meg, vagy esetleg folyamatosan.

osszeszereles-uzemeknek-szoftver_szoftver

Nézzük meg a következő szituációkat!

 

Átadási-átvételi leltárt kell felvennünk a személyi változás bekövetkezésének napján, ha az eszközök, készletek kezeléséért felelős alkalmazottak személyében változás következik be. Fontos, hogy ezt ne felejtsük el egyrészt magunk, másrészt a volt és a jövőbeni készletért felelős munkatársak miatt. Hiszen a leltár és annak helyes vezetése bizony felelős munka.

leltarozas

Nézzük meg a következő szituációkat!

 

Átadási-átvételi leltárt kell felvennünk a személyi változás bekövetkezésének napján, ha az eszközök, készletek kezeléséért felelős alkalmazottak személyében változás következik be. Fontos, hogy ezt ne felejtsük el egyrészt magunk, másrészt a volt és a jövőbeni készletért felelős munkatársak miatt. Hiszen a leltár és annak helyes vezetése bizony felelős munka.

leltarozas

Mi szükséges a leltározáshoz?

Az emberi erőforrásokon kívül napjainkban elengedhetetlen egy gyors, problémamentes készletgazdálkodási modullal ellátott vállalatirányítási program, mint például a Servantes Vállalatirányítási Szoftverrendszer. Számos olyan egyszerű és kényelmi, de funkcionális lekérdezései vannak, amelyek igazán megkönnyítik a leltározási, ellenőrzési feladatainkat.

Mi szükséges a leltározáshoz?

Az emberi erőforrásokon kívül napjainkban elengedhetetlen egy gyors, problémamentes készletgazdálkodási modullal ellátott vállalatirányítási program, mint például a Servantes Vállalatirányítási Szoftverrendszer. Számos olyan egyszerű és kényelmi, de funkcionális lekérdezései vannak, amelyek igazán megkönnyítik a leltározási, ellenőrzési feladatainkat.

tb

Hogyan is kezdjünk hozzá a leltározáshoz?

Legyen kisebb vagy akár nagyobb leltárkészletünk, ami elengedhetetlen az a leltárívek összegyűjtése. Egy igazán felhasználóbarát szoftver, mint a Servantes mindenre gondol. Listázhatunk leltáríveket raktárak szerint (például telephelyek), raktárhelyek szerint (például tizedik polc), vagy akár cikkcsoportok szerint.

Kérhetünk természetesen olyan listát, ami már alapban tartalmazza a gép szerinti készletmennyiséget, vagy nyomtathatunk listát enélkül is. Ha szeretnénk, akár kérhetjük az aktuális nyilvántartásban nulla készletű tétekkel, illetve anélkül is, mely bizony megkönnyíti a leltározó munkáját abban az esetben, ha a valóságban mégiscsak megbújt volna az adott készletből pár darab a polcon, hiszen akkor ezt könnyen tudja feljegyezni. Természetesen ezen listák pontos információval szolgálnak a készlet raktáron belül való elhelyezkedése terén is, hogy a leltározó célirányosan tudjon haladni munkájával, mindenféle keresgélést mellőzve. Amennyiben többféle raktárkészlettel rendelkezünk, úgy munkatársaink a kinyomtatott leltárívek segítségével akár csoportokba rendeződve elkezdhetik a mennyiségi vagy a súly szerinti készlet ellenőrzését. Munkájuk végeztével a programba rögzítve egy kattintással, pillanatokon belül elérhetővé válnak a különbségek, legyen szó hiányról, vagy akár többletről.

Hogyan is kezdjünk hozzá a leltározáshoz?

Legyen kisebb vagy akár nagyobb leltárkészletünk, ami elengedhetetlen az a leltárívek összegyűjtése. Egy igazán felhasználóbarát szoftver, mint a Servantes mindenre gondol. Listázhatunk leltáríveket raktárak szerint (például telephelyek), raktárhelyek szerint (például tizedik polc), vagy akár cikkcsoportok szerint.

Kérhetünk természetesen olyan listát, ami már alapban tartalmazza a gép szerinti készletmennyiséget, vagy nyomtathatunk listát enélkül is. Ha szeretnénk, akár kérhetjük az aktuális nyilvántartásban nulla készletű tétekkel, illetve anélkül is, mely bizony megkönnyíti a leltározó munkáját abban az esetben, ha a valóságban mégiscsak megbújt volna az adott készletből pár darab a polcon, hiszen akkor ezt könnyen tudja feljegyezni. Természetesen ezen listák pontos információval szolgálnak a készlet raktáron belül való elhelyezkedése terén is, hogy a leltározó célirányosan tudjon haladni munkájával, mindenféle keresgélést mellőzve. Amennyiben többféle raktárkészlettel rendelkezünk, úgy munkatársaink a kinyomtatott leltárívek segítségével akár csoportokba rendeződve elkezdhetik a mennyiségi vagy a súly szerinti készlet ellenőrzését. Munkájuk végeztével a programba rögzítve egy kattintással, pillanatokon belül elérhetővé válnak a különbségek, legyen szó hiányról, vagy akár többletről.

tb

 A leltározás lehet álomszerű

Egy olyan automatizmussal ellátott integrált vállalatirányítási rendszer, mint a Servantes, előzetes beparaméterezés után lehetőséget nyújt a leltáreredmény főkönyvben való megjelenéséhez is. El sem tudtuk eddig képzelni, hogy a leltározás lehet álomszerű feladat is, hiszen egy megbízható, testre szabható program, mint a Servantes e téren is megkönnyítheti életünket. Még mindenki előtt ott a lehetőség, hogy a következő leltározásnál egy több automatizmussal ellátott programmal végezze a munkáját, ezzel értékes időt spórolva nem egy munkatársnak, hatékonnyá és gazdaságossá téve a leltározás folyamatát. Hiszen mi sem egyszerűbb, mint az egyszer egy, hogy egy lista alapján megkeressük például a tizedik polc, harmadik dobozában azt öt kis alkatrészt, amit mutat a program. Majd a könyvelésnek már nincs is más dolga, minthogy egy gombnyomással átintegráljuk a tényleges adatokat, esetleges többletet, vagy készlethiányt a könyvelés felé.

 A leltározás lehet álomszerű

Egy olyan automatizmussal ellátott integrált vállalatirányítási rendszer, mint a Servantes, előzetes beparaméterezés után lehetőséget nyújt a leltáreredmény főkönyvben való megjelenéséhez is. El sem tudtuk eddig képzelni, hogy a leltározás lehet álomszerű feladat is, hiszen egy megbízható, testre szabható program, mint a Servantes e téren is megkönnyítheti életünket. Még mindenki előtt ott a lehetőség, hogy a következő leltározásnál egy több automatizmussal ellátott programmal végezze a munkáját, ezzel értékes időt spórolva nem egy munkatársnak, hatékonnyá és gazdaságossá téve a leltározás folyamatát. Hiszen mi sem egyszerűbb, mint az egyszer egy, hogy egy lista alapján megkeressük például a tizedik polc, harmadik dobozában azt öt kis alkatrészt, amit mutat a program. Majd a könyvelésnek már nincs is más dolga, minthogy egy gombnyomással átintegráljuk a tényleges adatokat, esetleges többletet, vagy készlethiányt a könyvelés felé.

Ismerje meg a Servantes Készletgazdálkodás, Számlázás Modul előnyeit és szakértő csapatunk barátságos támogatását!

Ismerje meg a Servantes Készletgazdálkodás, Számlázás Modul előnyeit és szakértő csapatunk barátságos támogatását!

Kérje díjmentes bemutatónkat,

ahol minden kérdésére választ kaphat.