Servantes Számlázó- Online Számla küldés a NAV-hoz
Rövid áttekintés arról, hogyan teljesíti a Servantes Számlázó program a NAV online számlabeküldési elvárásokat.
Egyszerű, könnyen kezelhető felület, gyors megoldások – többek közt ezt nyújtja a Servantes Számlázó.
Szabály, aminek meg kell felelni
Ahogy a 2018. évi 77. számú Magyar Közlönyben kihirdetésre került a 2/2018 (VI.1.) PM rendeletben, 2018.07.01-jétől a számlázó szoftvereknek képesnek kell lenniük arra, hogy adott (100.000 Ft) áfa összeget elérő számla kiállításakor azonnal beküldésre kerüljön a számla tartalma a NAV rendszerébe.
Servantes funkciók, melyek az Ön segítségére vannak:
Gyors összekötés a NAV online rendszerével egy lépésben
A technikai felhasználó adatait megadjuk a Servantesben, amely adatokat a NAV Online Számla felületén történő regisztráció során kapunk meg. Így azok a számlák, amelyeket a jogszabályi előírások kötelezővé tesznek automatikusan beküldésre kerülnek.
Az online számla adatszolgáltatás teljesítettnek tekinthető, ha a NAV visszajelezte, hogy sikeresen befejezett a számlabeküldés.
Válaszlekérdezés automatizálva
Egy funkció arra az esetre, ha az történik, hogy a számla beküldése megtörtént, de még nem jött meg a válasz a NAV-tól akár órák óta, vagy egy számla beküldése technikai okok miatt nem történt meg.
Ezzel a funkcióval nem kell feltétlenül ülni a gép előtt, vagy a felhasználónak kézzel megnyomni 5 percenként a Csoportos beküldés / Válasz lekérdezés gombot.
A munkanap végén, vagy péntek délután még mindig az a helyzet áll fenn, hogy nem minden számlára érkezett vissza válasz a NAV-tól, akkor az időzítő funkció automatikusan 5 percenként meg fogja kísérelni a számlák beküldését, illetve a válaszok lekérdezését, s ezt a tényt minden érintett számlánál naplózni fogja a program.
A gazdasági esemény szemlélet
Az Adóhatóság előírásai szerint a gazdasági esemény szemlélet alapján kell a számlákat beküldeni. Ez azt jelenti, hogy még ha sztornózunk is, vagy módosítunk számlákat, a számlák láncolatában mindig ki kell derülnie, hogy mi volt az első, kiinduló számla egy esemény során. Ezért hoztunk létre a számlázási képernyőn egy mezőt, amelynek neve: Kiinduló számla.
Erre a gombra kattintva megjelennek a partner részére kiállított korábbi számlák, így ki tudjuk választani a megfelelőt, amivel az adott gazdasági esemény elindult.
Ha technikai akadályok állnak elő
Ha olyan technikai akadály állna elő (a számítógép tönkremegy, nem működik az internet vagy egyéb technikai probléma adódik), ami napokig megakadályozza a számlák online beküldését, akkor kézi adatszolgáltatást kell teljesíteni a NAV online felületén.
Ebben az esetben – amikor már a technikai akadály elhárul, hogy nehogy a szoftverből is beküldésre kerüljön a számla még egyszer – meg kell nyomni az adott számlán állva „A számla kézi adatszolgáltatással lett teljesítve” gombot. Ezzel a módszerrel megjelöljük, hogy azt a számlát már nem kell beküldeni, mert megtörtént róla a kézi adatszolgáltatás és a programban nincs vele több teendőnk.
Adószámellenőrzés
Segítségünkre szolgál az adószám ellenőrzés gomb, aminek megnyomásával a szoftver felkapcsolódik a NAV szerverére és lekérdezi az adószám érvényességét, illetve azt, hogy az mely vállalkozásé. Ha ez jól működik, akkor az online számlabeküldés is működni fog.
Legyen egy hatékony Készlet-Számlázó szoftvere!